niedziela, 11 grudnia 2016

Update

Jako, że dawno nie pisałem, to dzisiaj wrzucam dużą paczkę zdjęć! Ostatnimi czasy udało mi się wykonać większość części. Ale też zauważyłem w międzyczasie jeden problem - wrzeciono. Silnik na max. obrotach bez obciążenia pobiera ok 10W. Z zamontowanym wrzecionem strata sięga juz 20-25W. Cały blok łożysk również nagrzewa się po kilku minutach pracy. Początkowym zamierzeniem było dobre łożyskowanie przy użyciu 3 łożysk 625 2Z. Zrobiłem szybką kalkulację i rzeczywiście przy 12k rpm wychodzi 4W strat na jedno łożysko. Jest to trochę za dużo... Na razie ograniczę liczbę do dwóch i górne łożysko bez zamknięcia (bez 2Z). Mam nadzieję, że zanim dojdą do mnie łożyska wysokoobrotowe MR105 2Z, to te rozwiązanie zda egzamin. Odnośnie kupnych części, to wiele z nich już dotarło, lecz na kilka jeszcze czekam. Przed skończeniem frezarki głównie powstrzymuje mnie brak 4 łożysk osi Z.

Stół osi Y

Profile przycięte oraz z otworami montażowymi

Wałki i śruba osi Z

Śruby osi X i Y

Wałki X i Y

Stół Z z wrzecionem, stół roboczy, silnik, oprawka ER11 oraz prototyp (druk 3D) mowego wrzeciona

Stół Z w procesie obróbki

Wstępnie złożony stół Y z krokowcem

Wstępne poskręcanie tego, co już mam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz