sobota, 26 listopada 2016

Hello world

To mój pierwszy blog. Nie wiedziałem, czy kiedyś nadejdzie ten dzień i w końcu zabiore się za to (jak i z reszta za mój pierszy projekt tu opisywany), aby prowadzić bloga. Myślałem bardziej o innej formie.. Strona internetowa? W każdym razie, widziałem że kilka innych osób ma podobna tematyke na blogspocie i jest on dość prosty w obsłudze. Ale wystarczy już tego gadania:)

Od dawna w mojej głowie siedział pomysł zrobienia frezarki CNC. Ale zawsze coś stawało mi na drodze, aby ten projekt dokończyć. Po przeglądnieciu wielu projektów, wielu przemysłowych konstrukcji oraz po rozważaniach własnych, w mojej głowie zaczął kreować się wygląd mojej przyszłej frezarki. Z latami oczywiście jeszcze kilka razy ewoluował:) Ale teraz, w 2016, w końcu zabrieram się za to i tak oto w kilku punktach, co chcę osiągnąć i jakie założenia projektowe sobie stawiam:
-niska cena, ale wysoki stosunek cena/jakość
-frezarka zbudowana z łatwo dostępnych, bądź wykonalnych przeze mnie części
-wysoka sztywność
-możliwość frezowania w aluminium
-kompaktowość
-dokładność
-wrzeciono >10k rpm
-frezarka ze stałą bramą

Na podstawie takiej listy, sprawdzeniu oferty Aliexpress, lokalnych sklepów (mieszkam obecnie w Danii) powstało TO:
   

Mała frezareczka o polu roboczym 100x100x50mm. Można zadać pytanie czemu tylko 100x100. Odpowiedź jest prosta: założeniem była wysoka sztywność i dokładność, a mając dostęp do wałków 12mm budowanie większej frezarki byłoby odchodzeniem od tych założeń. Również oznacza to niższą cene, czyli pierwszy punkt z mojej listy. Więcej na temat frezarki, czym się kierowałem oraz ile może mnie to wynieść opisze w następnym poscie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz